Balıkesir’in Edremit ilçesinde yaşayan Furkan Arslan, İzmir’de bulunan yetkili bayiinde bir minibüs satın aldı. Bayiden aracı teslim alan Arslan birtakım kesimlerden şüphelenerek aracı yarım saat içinde özel bir ekspertize denetim ettirdi. Araçta art bagajın sök tak yapıldığı, art tampon demirinin kaynaklanarak değiştirildiği tespit edildi. Bunun üzerine Furkan Arslan tekrar tıpkı gün bayiye gelerek durumu bildirdi ve bir tespitte orada yapıldı.
Bunun üzerin bayinin merkezine bilgi verildi. Bayi yetkilileri sıfır satılan aracı yenisi ile değiştirmek yerine tamir yapmayı önerdiler. Furkan Arslan’da bu öneriyi kabul etmedi. 3 Temmuz’dan bu yana sıfır kilometre aldığı ayıplı aracının yenisi ile değiştirilmesi için ağır bir mesai harcıyor.
Yaşadığı olayları anlatan Furkan Arıkan, “Bu arabayı sıfır olarak 3 Temmuz’a satın aldım. Aldığım üzere arabayı ekspertize götürdüm. Ekspertizde bana otomobilimin bagaj kapağının sök tak olduğunu, tampon demirinin kaynaklı ve değişen olduğunu belirttiler. Daha sonrasında cam fitilinde oynama ve bozulma görüldüğünü söylediler. Ben de bunları kendi gözlerimle gördüm ve şahit oldum. Daha sonrasında arabayı aldığım bayiye çabucak yarım saat içerisinde, bana teslim ettikleri gün müracaatta bulundum. Bayi bu otomobile ekspertiz yapmak istedi. Götürdüm, onlar da ekspertiz yaptı. Benim dediğim halde, birebir formda otomobilin boyasında kusurlarının olduğu, tampon demirinin değişen olduğu, ellerinde bulunan tekrar bu tıpkı marka, birebir model, birebir paket aracın, onun tampon demirinin siyah kaynaksız olup, benim tampon demirinin gri ve kaynaklı olduğu tespit edildi.
Daha sonrasında bayi bayinin fabrikasına mail attı. Mailde biz değişim talebimizi ilettik. Daha sonrasında gelen mailde bana bu otomobilin değişim talebimi reddettiklerini söylediler. Benden sıfır araç kusursuz araç parası aldılar. Ben bu otomobile 2 milyon 180 bin lira para verdim. Hasebiyle bu otomobile bana söyledikleri şey, arabanı getir, çiziklerini pasta cila atalım, otomobilin cam fitilini değiştirelim, bu bagaj kapağını söktüğün kısmına da fabrikadan bu türlü olduğuna dair yazı verelim dediler. Ben bunu kabul etmiyorum. Bana bu arabayı satarken bu otomobilde rastgele bir kusur yok, sıfır araçtır diye sattılar“ dedi.
Arslan kendisine ayıplı aracın sıfır kusursuz bir araç olarak satıldığını ve mağdur edildiğini söz ederek, “Bayi bugün diyor ki gel arabanı tamir edelim. Ben sıfır araç parası verdim. Bugün arabayı satarsam bu tamir masraflarının dışında otomobilimin kıymet kaybına uğruyor. Bagaj kapağı sök takını hiçbir halde tamir edemezsiniz. Tampon demirinin değişen kısmını hiçbir halde tamir edemezsiniz. Otomobilin çeşitli boyalarındaki kusurları tamir edemezsiniz. Beni bu bayi mağdur etti. Ben yandım siz yanmayın” dedi.
Araç alacaklara seslenen Furkan Arslan, “Arabanızı aldığınız üzere sıfır dahi olsa kesinlikle ekspertize götürün. Ekspertize bugün ben aldığım üzere götürmeseydim bugün hiçbir halde hak talebinde bulunamayacaktım. Aldıktan yarım saat sonra ekspertize götürdüm. Otomobilin kusurlu olduğunu kanıtladım. Bayi bana diyor ki gel tamir yapalım. Mağdurum. Yetkililerden yardım bekliyorum. Desteklerinizi bekliyorum” dedi. Furkan Arslan mağduriyetini önümüzdeki günlerde isimli sürece taşımaya hazırlanıyor.