TikTok, son yıllardaki en tanınan toplumsal medya platformlarından biri. Dünyanın dört bir yanından milyonlarca kullanıcısı bulunan platforma dahil olan kullanıcıların sayısı ise gün her geçen gün daha da artıyor. Bununla birlikte TikTok, bilhassa Batı dünyasında son derece tartışmalı bir uygulama olmaya devam ediyor. Birtakım Avrupa ülkelerindeki hükümetler TikTok’u Çin’in kullandığı geniş kapsamlı casusluk faaliyetlerinin modülü olmakla suçluyor. Bu nedenle birtakım Avrupa ülkelerinde kamu çalışanlarının devlete ilişkin telefon, tablet ve bilgisayarlarda TikTok kullanmaları yasaklandı. Fakat bu tasalara karşın uygulama Batı’da da popülaritesinden bir şey kaybetmiş değil. İşte kimi insanları dünya çapında bir üne kavuşturan, kimi akımları dünya çapında salgın haline getiren ve birtakım müzikleri milyonların lisanına dolayan TikTok hakkında muhtemelen daha evvel duymadığınız 9 şaşırtan gerçek…
1. 2020 ve 2021 yıllarında yeterlice popülerleşti
Bu tartışmalı toplumsal medya platformu, 2020’nin sadece mart ayında dünya çapında 115 milyon sefer indirilmişti. Bu, tıpkı vakitte uygulamanın bir ay içerisinde ulaştığı en yüksek indirilme sayısıydı.
Bununla birlikte COVID-19 pandemisi, uygulamanın kullanıcı sayısının da kıymetli ölçüde artmasına neden oldu. TikTok, 2021 yılında 656 milyon kere indirildi. Birebir yıl, en yakın rakibi Instagram ise sadece 545 milyon sefer indirildi.
2. Çin bu uygulamaya “Douyin” diye biliyor
Orijinal TikTok uygulaması, 2016 yılında ByteDance tarafından geliştirildi. Uygulama, Çin’de’ “Douyin” ismiyle piyasaya sürüldü. Lakin 2017’de Batı pazarına TikTok ismiyle sunuldu. Çin’de ise hala Douyin ismiyle biliniyor.
3. Uygulamanın yaklaşık yüzde 41’i, 16-24 yaş ortasındaki bireylerden oluşuyor.
4. Musical.ly uygulamasının devamı…
Musical.ly, 2014 yılında piyasaya sürülen ve kullanıcılarının, kısa görüntüler çekmesine imkan veren bir uygulamaydı. Lakin kasım 2017’de ByteDance Musical.ly uygulamasını 1 milyar dolar karşılığında satın aldı. İlerleyen periyotta TikTok uygulaması geliştirildi ve Musical.ly uygulaması ile birleştirildi. Böylelikle Musical.ly kullanıcıları, birer TikTok kullanıcısı haline geldi ve uygulamanın popülaritesi süratle yükselmeye başladı.
5. TikTok’ta 2019 yılında reklamlara başlandı
TikTok’ta farkında olmadan saatler geçiren insanların sayısı bir oldukça fazla. Elbette bu, TikTok’un gözden kaçırdığı bir şey değil. O denli ki 2019 yılında şahsen TikTok’un kendisi, kullanıcılarını uygulamayı orta vermeye teşvik eden reklamlar yayınlamıştı. TikTok’un geliştirdiği “Kontrol Sizde” kampanyasının bir kesimi olan bu reklamlarda, çok sayıda TikTok ünlüsü yer alıyordu.
6. Birinci yasak Hindistan’dan geldi
Popüler uygulama, bugünlerde çeşitli Avrupa ülkelerinde yasaklanıyor yahut kısıtlanıyor. Lakin TikTok’un karşısına yasaklama kararıyla çıkan birinci ülkelerden biri Hindistan’dı.
Uygulamanın Haziran 2020’de yani Hindistan’da yasaklandığı devirde, ülkedeki kullanıcı sayısı 611 milyondan fazlaydı. Bir diğer sözle tüm dünyadaki TikTok kullanıcılarının yaklaşık yüzde 30’u Hindistan’da bulunuyordu.
7. Yaklaşık 1 saat, TikTok’ta geçiyor
Her ne kadar kimi beşerler, uygulamada uzun saatler geçirse de ortalama bir TikTok kullanıcısının geçirdiği müddet başka toplumsal medya platformlarını kullanan insanların o platformda geçirdiği müddetle çabucak hemen tıpkı. Örneğin ortalama bir Instagram kullanıcısı, gününün 53 dakikasını Instagram’da geçiriyor.
Ayrıca ortalama TikTok kullanım müddetini ölçmeye yönelik araştırmaya nazaran, kullanıcılar uygulamayı günde 8 sefer açıyor ve her seferinde uygulamada 6-7 dakika geçiriyor.
8. Günlük kullanımı, birkaç kere ile sınırlı
Bazı araştırmalara nazaran, TikTok’u günde sırf birkaç kere kullanan insanların oranı yüzde 90.
9. 2022 yılındaki kıymeti yaklaşık 75 milyar dolardı
2018’in sonunda 7,4 milyar dolar kıymetinde olan platform, 2019’da kıymetini yaklaşık 10 milyar dolar arttırmayı başardı. 2020’nin sonlarında dünyanın en kıymetli özel şirketlerinden biri haline geldi ve 2022 yılında ise 75 milyar dolar bedelinde devasa bir sanayiye dönüştü.
Kaynak: listelist.com